
Mijn 5 ‘stop-ermee’-adviezen aan ondernemers
Mijn meest gegeven advies aan ondernemers is: ‘Stop ermee’. De ene keer gaat dat over een onderdeel van hun marketing, de andere keer zelfs over het complete ondernemerschap. Ik neem je mee achter mijn schermen en deel een paar voorbeelden van die stop-ermee-adviezen....
Heb jij ook last van aambeien-berichten?
‘Weet je wat het lastige is voor jouw posts op LinkedIn? Niemand durft ze te interessant-en,’ legde ik uit aan een loopbaancoach. Haar laatste blog ‘Als jouw baas een eikel is’ deed niet zoveel online. En dat is niet zo vreemd. ‘Stel, ik ben in loondienst en ik vind...
Knettergek van die triljoen kansen in de markt die jij ziet
Misschien ben jij ook zo iemand die continu kansen in de markt ziet. Een slim idee om op in te spelen voor je bestaande klanten, een maand later weer een ander plan om uit te breiden naar een nieuwe doelgroep en tussendoor krijg je tijdens een netwerkborrel een...
Het lastige van je-weet-niet-wat-je-mist-marketing
‘Oh gatver,’ zei ik vorige week tegen een van m’n klanten, een socialmedia-tekstschrijver. ‘Jouw doelgroep weet helemaal niet dat ze incapabel zijn. Dat is irritant voor je marketing.’ Hij liep er tegenaan dat de meeste potentiële klanten uit zijn netwerk het liever...
Maak eens een zakelijke bucketlist
Vraag een willekeurige loopbaancoach naar hun belangrijkste advies en je hoort: ‘zorg ervoor dat je plezier in je werk hebt. Doe wat je leuk vindt en dat je er energie van krijgt.’ Dat is waarom sommige mensen gaan ondernemen: zodat ze dagelijks werken in een bedrijf...
Een boek schrijven? Moet je niet willen
Ongeveer een miljoen Nederlanders overwegen om zelf een boek te schrijven. En heulheulheul veul daarvan blijven in die overweegstand zitten. Prima, want je moet altijd iets te wensen houden, niet waar? Het kost tijd, moeite en kan tijdens het schrijfproces een grote...
BNI: geldwolven of gezellige club?
Hoge netwerkbomen vangen veel wind. Zo ook de succesvolle Amerikaanse formule van netwerkclub BNI: daar vinden ondernemers wat van. De een krijgt jeuk van de geld gedreven inslag, de ander is juist lovend over de zakelijke sfeer die er hangt. Hoe zit dat nou precies?...
Waarom het klantprofiel doorslaggevend is voor een kloppend bedrijf
Bij hoge uitzondering neem ik je mee achter mijn schermen en laat ik je het belangrijkste inhoudelijke deel van mijn businesscoaching zien: het klantprofiel. Het is de grootste slag die mijn klanten maken - meteen in het begin van hun traject - waarna hun strategie en...
Hoe je als keukentafelondernemer promoveert naar een Echt Bedrijf
Afgelopen juni kreeg ik flink wat flashbacks naar mijn beginperiode als ondernemer. Mijn kantoor was ontploft, de garage stond vol met dozen van de drukkerij en bijna dagelijks kon ik op en neer naar het postkantoor om gevulde enveloppen af te geven. Wat er gebeurd...
Als je werkelijk niks kan, kan je altijd nog ondernemer worden
Drie weken geleden op een zaterdag in Zaltbommel: ‘Hè?! Maar hier zat toch eerst het lokaal van meneer Kusters? En nu is het een gang. Dit is heiligschennis!’ Ik loop gedesoriënteerd door mijn oude middelbare school die inmiddels flink uitgebouwd blijkt te zijn. In de...
De Bellefleur 1 - 5328 GK Rossum (GLD) 06-21620230 / joyce@joycekooijman.nl
Lees hier de algemene voorwaarden en privacyverklaring.