Waar lopen mijn klanten tegenaan?

Ze willen wel knopen doorhakken, maar twijfelen welke de juiste zijn. Daarvoor missen ze net dat strategische overzicht in hun eigen bedrijf en in hun markt. Ze weten dat er meer potentie zit in hun bedrijf en zoeken hulp om dat eruit te krijgen.

Ze willen overzicht voor de komende 2 jaar, met concrete doelen om naartoe te werken. Ze willen meer structuur in alle onderdelen van hun bedrijf. Vooral die concrete #hoedan, met bijvoorbeeld een marketingplan of tips & tricks om beter te kunnen plannen. Ze willen privé meer geld overhouden voor hun toekomstplannen. De tijd van investeren zit erop, nu is het tijd om de vruchten te plukken van hun bedrijf.

Daarvoor zoeken ze hulp van iemand die ze een tijdje op weg helpt, zodat ze daarna weer zelf verder kunnen. Iemand met kennis van zaken die zowel coacht als (ongevraagd) adviseert.

 

Judith – Colourlab

Klant sinds juli 2018

‘Er komt zoveel op je af als zzp’er, dat vond ik wel moeilijk. Hoe moet ik mezelf zichtbaar maken? Hoe kom ik aan nieuwe opdrachtgevers? Je hoort van iedereen dat er zoveel mogelijkheden zijn, dat vond ik overweldigend. Ik zocht iemand die me daarbij helpt en die kijkt wat bij mij past. Want dát vind ik belangrijk.’ 

Nadat ze haar bedrijf steeds meer offline in ging richten, liep het pas echt goed. En toen… kwam Corona. Noodgedwongen switchte ze alsnog naar de online wereld, terwijl ze daar zo’n allergie voor had. Maar uiteraard: volledig op haar eigen manier.

 

 

Profiel van mijn klant

Profiel van mijn klant

  •  Dienstverlener van 30 tot 50 jaar
  •  Zijn/haar specialisme staat centraal in het bedrijf
  • Staat voor kwaliteit
  • Is een nuchtere doorpakker, geen blabla of getrut
  • Scoort hoog op Creativiteit, Flexibiliteit en Sociale oriëntatie
  • Komt uit Gelderland, Zuid-Holland, Overijssel, Noord-Brabant of Utrecht.

Harm en Frank – Boom BHV

Klant sinds december 2018

‘Eerst pakten we gewoon alles aan. Wilde iemand een verbandtrommeltje, dan zorgden wij daarvoor. Dan stopten we daar veel tijd in en die klant was heel erg tevreden. Als je dat goed ging bekijken, had dat eigenlijk heel veel geld gekost. Nu weten we waar we naartoe willen. We zijn ons beduidend beter gaan profileren in de markt.’ 

In deze video blikken Harm en Frank terug op anderhalf jaar businesscoaching. Een intensief anderhalf jaar waarin ze afscheid namen van bepaalde klanten, meer winst uit hun omzet haalden en zelf als ondernemer zijn gegroeid.

 

 

Ilke – Oner Academy

Klant sinds september 2019

‘Ik was in het begin heel erg gericht op de online wereld. We hebben eerst heel concreet gemaakt wie nou mijn doelgroep was en wat bij mij en mijn bedrijf past. En dat bleek op dat moment gewoon de offline markt te zijn, helemaal niet die online markting. Ik ging van weinig klanten naar soms 4 klanten op 1 dag.’

Ilke’s bedrijf begon dankzij het Strategietraject pas echt te lopen nadat ze meer offline ging werken. Tot Corona. Tijdens de tweede samenwerking met Joyce gingen ze daarom op zoek naar een manier van online marketing die wél bij Ilke past. ‘Een verademing.’

 

Sandra – Vertelschool Rotterdam

Klant sinds december 2017

‘Dat is het gemak van eenlingen, die beslissen zelf of ze wel of niet klant bij je worden. Maar bij teamtrainingen heb je deelnemers, inkopers en opdrachtgevers. Op wie ga je je richten dan?’

In deze video blikt Sandra terug op de periode dat ze haar bedrijf omgooide en koos voor een andere doelgroep. Een spannende periode waarin ze veel grote strategische en kleine praktische keuzes maakte. Al helemaal toen na een paar maanden bleek dat ze het beste uit kon breiden met een team van toptrainers…

 

 

De Bellefleur 1 - 5328 GK Rossum (GLD) 06-21620230 / joyce@joycekooijman.nl